Linstad feirer ett år på egne bein
Linstad feirer ett år på egne bein
Tekst og foto: Kari Isingrud
I fjor gikk klesbutikken i Storgata 15 ut av Match-kjeden og tok tilbake det gamle familienavnet, Linstad. Dermed heter butikken det hadelendinger uansett har kalt den!
Hanne Aaslund, Mikal Linstad og Siv Anita Berven hos Linstad tilbyr kvalitetsklær til
moderate priser og lover topp service.
- Vi har hatt en vanvittig suksess det siste året, forteller eier og driver Mikal Linstad.
Omsetningen har økt betraktelig de siste årene, sammenlignet med 2019 er økningen på 1.9
millioner i brutto omsetning. Mikal mener det skyldes flere ting. Butikken har tatt inn noen nye merker, og har et bedre utvalg enn noen gang på dresser og blazere. Sist, men ikke minst - folk fra Hadeland er opptatt av det lokale og liker at det ikke er en kjedebutikk lenger.
Lin og sterke farger
Klær i linselger alltid godt i vår- og sommersesongen, og i år kommer det for fullt også
på herresiden:
- Vi har både skjorter og bukser i lin, og denne sesongen er det trendy med hele
lindresser for gutta. Vi vil være størst og best på dress og herrekonfeksjon, sier Mikal.
Han forteller at det stadig blir mer vanlig med friske farger også for gutta.
- Våren kom med enormt mye farger for damene, sier Mikal. Nytt i butikken i år er det
danske merket Micha, med flotte og fargerike klær. Det har raskt blitt veldig populært.
Kunnskap,kvalitet og service
- Slagordet vårt er «kunnskap, kvalitet og service». Vi jobber hardt for å leve opp til
det, kanskje er det grunnen til at vi gjør det så bra, sier Mikal. Han legger derfor stor vekt på å ansette folk med rett kunnskap og serviceinnstilling.
Siv Anita Berven er nyansatt hos Linstad. Hun hadde sin første arbeidsdag i butikken 8.
mars. Siv Anita er innfødt hadelending og kommer fra stillingen som butikksjef hos Dressmann, der hun har jobbet i over ti år.
- Vi er veldig glade for å få med Siv, hun tilfører stor kompetanse med sin brede erfaring.
Hanne Aaslund har vært ansatt i fire år, og er forfremmet til butikksjef fra 1. mars.
- Flinke folk er veldig viktig for butikken. Dette handler om kundenes tillit. Man må yte det lille ekstra, slik at kundene kommer tilbake, mener Mikal.