Gå tilbake til nettstedet

FRIHET PÅ FIRE HJUL

Tekst og foto: Anne Lise Skjaker

Bobiler er i skuddet som aldri før, og hos Mohagen Bil står skinnende rene biler på rekke og rad i utstillingslokalet, som i fjor ble utvidet til det dobbelte. – Vi merker at våren og sommeren står for døra, og stadig flere er innom for å ta en titt på bilparken vår, sier markedsfører Mari Marthe Rækstad i bilfirmaet.

broken image

Sukanya T. Pedersen (t.v.) i gang med å rengjøre en bobil hos Mohagen Bil. Markedsfører Mari Marthe Rækstad konstaterer at hun kan jobben sin!

For ferie med bobil gir en frihetsfølelse og en fleksibilitet som både barnefamilier og pensjonister vet å sette pris på, og kundene kjøper både brukte og nye biler. Dessuten har Mohagen Bils verksted blitt bygget om til et komplett caravansenter og et merkeverksted for Fiat, og de ansatte har spesialisert seg på alt tilleggsutstyr som følger bobilene. Dette tiltrekker seg kunder fra hele landet, forteller Rækstad.

 

Firmaet i Mohagen satser stort på ettermarkedet, og bobilkundene bytter biler ganske ofte, kanskje fordi disse bilene holder seg godt i verdi.

 

-Hvis en kunde står i fare for å miste en planlagt ferie pga. uforutsette ting med bilen, strekker vi oss langt for å skaffe deler. Dessuten forbereder vi oss best mulig til sesongen ved å ta inn mye på lager, men fortsatt er det en del som produseres på bestilling. Tips og gode tilbud får kundene gjennom Happy Camper Club, firmaets egen kundeklubb, sier markedsføreren.

 

Det er viktig at bilene framstår rene og tiltalende overfor kundene, og Rækstad berømmer de to damene som nå har ansvaret for at firhjulingene til enhver tid skal skinne. Det er Nina Berg og Sukanya T. Pedersen, som begge er i aksjon når vi er på besøk.

 

– Det kan ta flere timer å rengjøre alle overflater på en stor bobil, forteller damene, som deler på jobben med bilrenholdet. Vi kan se på bilenes eksteriør og interiør at de gjør en utmerket jobb!

For ferie med bobil gir en frihetsfølelse og en fleksibilitet som både barnefamilier og pensjonister vet å sette pris på, og kundene kjøper både brukte og nye biler. Dessuten har Mohagen Bils verksted blitt bygget om til et komplett caravansenter og et merkeverksted for Fiat, og de ansatte har spesialisert seg på alt tilleggsutstyr som følger bobilene. Dette tiltrekker seg kunder fra hele landet, forteller Rækstad.

Firmaet i Mohagen satser stort på ettermarkedet, og bobilkundene bytter biler ganske ofte, kanskje fordi disse bilene holder seg godt i verdi.

-Hvis en kunde står i fare for å miste en planlagt ferie pga. uforutsette ting med bilen, strekker vi oss langt for å skaffe deler. Dessuten forbereder vi oss best mulig til sesongen ved å ta inn mye på lager, men fortsatt er det en del som produseres på bestilling. Tips og gode tilbud får kundene gjennom Happy Camper Club, firmaets egen kundeklubb, sier markedsføreren.

Det er viktig at bilene framstår rene og tiltalende overfor kundene, og Rækstad berømmer de to damene som nå har ansvaret for at firhjulingene til enhver tid skal skinne. Det er Nina Berg og Sukanya T. Pedersen, som begge er i aksjon når vi er på besøk.

– Det kan ta flere timer å rengjøre alle overflater på en stor bobil, forteller damene, som deler på jobben med bilrenholdet. Vi kan se på bilenes eksteriør og interiør at de gjør en utmerket jobb!