Gå tilbake til nettstedet

Bobilboomen fortsetter

Tekst: Kari Isingrud

Mohagen Bil opplever fortsatt stor interesse for bobiler og campingvogner, men i år har folk vært tidligere ute. I fjor eksploderte etterspørselen litt utpå sommeren, i år kom trykket allerede i april.  

broken image

 Fricamping har blitt veldig populært 

- Folk er fortsatt entusiastiske for norgesferie, sier Mari Marthe Rækstad hos Mohagen Bil AS.  

Hun forteller at fjorårets nye bobilkunder melder tilbake at de elsker ferielivet i bobil. Fricamping har blitt spesielt populært, og det gjenspeiles i verkstedoppdragene. Kundene vil ha ettermontert solceller, større batteripakker, hurtigladere og forbrenningstoalett – alt det som gjør dem uavhengig av strømkabel og campingplasser.  

Omsetningen går i været 

- I april økte omsetningen med 30 % i forhold til april 2020, forteller Mari Marthe. Kundene kjøper gjerne bruktbil, og Mohagen Bil selger omtrent 30 % nye biler og 70 % brukte.  

Hun opplyser at de har et stort lager med bobiler, men om pågangen fortsetter er det en liten risiko for at lageret går tomt. Etterspørselen er stor i flere land, og det kan bli en utfordring å skaffe nok bobiler til å dekke behovet.  

Nå jobbes det på høygir både i salgsavdelingen og på verkstedet for å sikre folk den planlagte norgesferien med bobil. 

- Vi håper på en god og varm sommer så alle får en god ferieopplevelse,avslutter Mari Marthe