Gå tilbake til nettstedet

Briller for enhver smak

Tekst og foto: Kari Isingrud

Anne Berit Torp hos Gran Optikk i Meieritråkket på Gran, forteller at årets brillemote kjennetegnes av et stort mangfold. I 2022 handler det ikke om å følge en ensartet trend, men først og fremst om å finne sin egen stil. 

broken image

 Gran Optikk har et svært variert utvalg av briller og solbriller. Anne Berit Torp hjelper gjerne med å finne briller som kunden vil trives med.  

 

- Moderne briller er behagelige å ha på, de kommer i lette materialer, og det er stor variasjon både i farger og stil, sier Anne Berit.  

Retrodesign inspirert av 70- og 90-tallet er topp moderne nå. Årets fargeutvalg er stort. Sterke farger, pasteller, sort eller nøytrale jordfarger, eller delvis gjennomsiktig innfatning – alle vil finne briller som passer sin egen stil mener Anne Berit. 

- Vi har fått inn både solbriller og brilleinnfatninger fra Gucciog Cloé nå, opplyser hun. Dette er briller med veldig god bærekomfort, både i klassisk stil og statementbriller, eller en  blanding i en og samme brille.  

- Kundene har etterspurt disse merkene, og vi har ventelister. Folk kommer med ti år gamle Gucci-briller, og vil ikke ha noe annet merke, ler Anne Berit. Det er kvalitetsbriller og det vet kundene, mener hun.  

Butikken har briller i alle prisklasser, og tilbyr delbetaling uten renter og gebyrer.  

broken image

 Gran Optikk har kjente brillemerker i ulike prisklasser. 

Personlig og digital service 

Gran Optikk yter først og fremst personlig service. Det er optiker Christian Holter Torp som foretar synsundersøkelser og utvidede undersøkelser som sjekker kundens øyehelse. Fru Anne Berit sikrer at kunden får en brille i riktig stil og til å trives med.  

Butikken tilbyr online timebestilling hos optiker via kjedenc-optikk på coptikk.no.  

«Digital øyelege» er en ny tjeneste. Dersom optiker oppdager noe som en øyelege bør se nærmere på kan digitale bilder sendes til en samarbeidende øyelege som deretter kontakter pasienten. Øyelegen tar seg god tid og forklarer grundig.  

- Dette er raskt, trygt og lettvint for kunden, sier Anne Berit