Gå tilbake til nettstedet

Lygnasæter Hotell oppgraderer hotellet.

Tekst og foto: Kari Isingrud

Lygnasæter Hotell har hatt betydelig vekst både i omsetning og overskudd i 2018 og 2019. Nå investeres omkring 3,5 millioner i nye bad og modernisering av rommene.

broken image

Nye, flotte bad på Lygnasæter Hotell

- Badet er vel det første du sjekker på et hotellrom, sier vertinne Elisabeth Seigerud Øverlier på Lygnasæter Hotell. Hun understreker hvor viktig badet er for gjestenes opplevelse av hotelloppholdet.

Hotellet har 25 rom som skal oppgraderes i løpet av året. Det er flere grunner til å gi rommene et løft. Hotellvert Trond Øverlier påpeker at det også er viktig med energiøkonomisering og oppgradering til dagens krav.

Trond forteller at Lygnasæter Hotell bruker lokale håndverkere så langt det er mulig, og han framhever de store positive ringvirkningene som skapes når hadelendinger handler lokalt. Lygnasæter Hotell bidrar og drar nytte av aktiviteten på Lygna og ellers i regionen.

- Det som skjer på Lygna er viktig for oss og hele bygda, sier Øverlier.

broken image

Mottoet vårt er «En gang gjest – alltid gjest!» sier Elisabeth Seigerud Øverlier

Satser på matopplevelser

- Her serverer vi både tradisjonell Hadelandskost og Utabygds - retter fra den store verden. Maten er hemlaga og råvarene kortreiste, sier Elisabeth. Hun legger til at de heller ikke kommer utenom populære klassikere som medisterkaker fra Brandbu Pølsemakeri, biffsnadder eller andre trendy retter. Det er også veganretter og egen barnemeny – eller Ungemeny som det heter på Lygnasæter Hotell.

- Utvalg og meny er viktig for resultatet, slår Elisabeth fast, og forteller at det også er hemlaga helt ut i storkiosken på bensinstasjonen. Hver morgen smøres det ferske baguetter med alt fra hjemmelaget eggesalat til ost og skinke.

 

- Hos oss skal gjestene få «God mat - God pause», sier hun.

Gode resultater

Lygnasæter Hotell hadde et netto overskudd på 1,8 millioner i 2018 og 2019 ser ut til å bli enda bedre. Den positive utviklingen fortsetter inn i 2020, med 25% økning på omsetningen i kroa i januar. Virksomheten består av selve hotellet, hytter, kroa, bensinstasjon med storkiosk, og caravanplass for 140 vogner.

- Alle områder av driften har veldig bra vekst de siste årene, sier Trond. Vi håper trenden fortsetter fremover og ønsker alle velkomne som gjester, avslutter han