Gå tilbake til nettstedet

NY MEDARBEIDER HOS VARIG HADELAND FORSIKRING

Tekst og foto: Anne Lise Skjaker

- I motsetning til mange andre selskaper som nedbemanner for å spare penger, investerer vi i høy servicegrad og aktiv skadeforebygging. Vi tror at fornøyde kunder med lite skader er en god strategi. Ved å ansette en ny rådgiver i privatmarkedet får vi mer kapasitet til å gjøre en god jobb, sier Hanne Thoen i Varig Hadeland Forsikring.

broken image

Nytilsatt kunderådgiver Knut Olav Strømsæther (t.v.) og kunderådgiver Hanne Thoen, forteller at skadeforebyggende arbeid er høyt prioritert i Varig Hadeland Forsikring.

Den nyansatte, Knut Olav Strømsæther, har mange års erfaring fra forsikringsbransjen og er bosatt med sin familie i Hakadal. Han har funnet seg godt til rette i kontorlokalene i Variggården, tross nye datasystemer og arbeidsstrategier. Han setter pris på den direkte kontakten han får med kundene i Varig Hadeland Forsikring.

– Tidligere har jeg jobbet mot kundene via mobil og nett, men her får jeg møte dem ansikt til ansikt, noe som gjør jobben annerledes og spennende, sier han.

De to kunderådgiverne forteller at selskapets strategi er å ha høy servicegrad. Dette betyr bl.a. at selskapets dører er åpne for kundene fra kl. 08.00 til kl. 16.00 hele vinterhalvåret; om sommeren er åpningstida fra 08 – 15.30. Med flere medarbeidere kan dessuten arbeidet med brann- og skadeforebygging intensiveres, noe som har positive følger, sier Thoen og Strømsæther.

Varig Hadeland Forsikring har godt samarbeid med redningsetatene på Hadeland, og de sørger for at brannkorpset til enhver tid har topp moderne utstyr. Kundene får dessuten både rabatt og kontantbidrag for å gjennomføre tiltak som kan hindre brann og skader.

- Vi er en lokal utgave av «kjerringa mot strømmen» når det gjelder strategi, men vi er overbevist om at det vi gjør kommer våre kunder til gode, og det er det viktigste for oss, sier Hanne Thoen, som også kommer med noen gode «ferieråd» helt på tampen.

REISETIPS:

  • Husk reiseforsikring både på korte og lange turer. Sett deg inn i hva som dekkes hos ditt forsikringsselskap – det er ofte mer enn man tror.
  • Forsøk å unngå at boligen ser forlatt ut når du reiser bort. Få noen til å ta inn posten og klippe plenen.
  • Spre risiko ved å oppbevare mobil, kredittkort, bankkort og reisedokumenter adskilt når du er på reise.
  • Husk solkrem!