Return to site

Telenorbutikken - en suksesshistorie hele veien

Tekst og foto: Anne Lise Skjaker

Senterleder Tor Ole Karlsen på Granstunet bruker store ord når han beskriver utviklingen av Telenorbutikken. Butikken åpnet dørene i januar 2004 og kan altså feire 15 år i senteret til vinteren. Det har vært jevn vekst hvert år, og målet om å bikke 10 mill. kroner i omsetning i 2018 er absolutt innen rekkevidde.

Butikksjef Joakim Rønneberg (t.h.) og nytilsatt lærling, Samir Badzak, er optimister når det gjelder framtida for Telenorbutikken på Granstunet.

Telenorbutikken på Granstunet fikk raskt fotfeste i markedet etter oppstarten. Selv om Gran er et lite sted i forhold til andre steder der kjeden har sine avdelinger, har butikken likevel hevdet seg innen bransjen. Den har siden oppstarten bevist at den har livets rett!

De nitti Telenorbutikkene utgjør et privatkundekonsept og er Telenors forlengede arm i markedet. En av grunnene til at det har gått så bra er at dette er en kjede som snur seg raskt når det kommer nye trender og at den har en sterk markedslederposisjon.

Daglig leder Roy Malterud i kjeden forteller at fra juni 2017 har de hatt en lærlingkontrakt med Joakim Rønneberg. Siden kontrakten ble underskrevet har Rønneberg hatt en kometkarriere innen Telenorsystemet og er nå sjef i Telenorbutikken på Granstunet, selv om lærlingkontrakten fortsatt gjelder!

Vi tar en prat med den unge butikksjefen, som forteller at staben i butikken har en snittalder på vel 20 år og med dette er Norges yngste butikk-team!

– Vi kjører nå et tilbud til kundene på såkalt «helsesjekk» av mobiltelefoner. Vi undersøker da om telefonen funker som den skal og om abonnementet passer kunden i forhold til forbruket. Men det aller viktigste er nok at vi tar en grundig gjennomgang av de innvendige delene, de som ikke synes utenpå. Sjekken er gratis, men om det blir oppdaget feil, må man betale for servicen, forteller Rønneberg. Telefoner som trenger service, blir sendt inn til et spesialverksted og kan hentes i butikken når den er ferdig.

Det mangler ikke tilleggsutstyr for mobiltelefoner i butikken på Granstunet!

I butikken på Granstunet er det nå kommet inn en ny lærling, Samir Badzak, og begge karene selger telefoner og abonnementsløsninger så det griner!

-Vi tror på en fortsatt oppadgående salgskurve for Telenorbutikken på Granstunet! sier de til senteravisen.

All Posts
×

Almost done…

We just sent you an email. Please click the link in the email to confirm your subscription!

OKSubscriptions powered by Strikingly