Gå tilbake til nettstedet

BILSKADEN HADELAND I MEDVIND

Tekst: Anne Lise Skjaker Foto: Bilskaden Hadeland AS

Siden Bilskaden Hadeland i 2014 ble overtatt av lokale eiere, har både bedriften og hele området vært Igjennom en rivende utvikling. Tidligere var det to bedrifter som holdt til her, nå kan man betegne området som en næringspark med ti etablerte bedrifter. Daglig leder Lene Cicilie Rud og salgs- og markedssjef Arne Åbråten er meget fornøyd med utviklingen.

broken image

Bildet viser daglig leder Lene C. Rud og Runar Aaserud i en av verkstedets soner.

-Vi opplever at omsetningen vår er doblet siden 2014, og 2018 ligger an til å bli «all time high» for bedriften. Vi har fått et tettere samarbeid med bilforhandlerne på Hadeland, og ikke minst mange nye avtaler med våre største kunder, forsikringsselskapene, sier de to.

På grunn av stor økning i antall kunder og oppdrag og for å oppfylle alle definerte krav til utvikling og ikke minst dokumentasjon i bransjen, har det vært nødvendig å øke antall ansatte fra 12 til 22 i nevnte tidsrom. Digitaliseringen har gjort sitt inntog også på Bilskaden, og behovet for ny kompetanse, utenom det rent bilfaglige, har dermed meldt seg. Selv om bedriften i høyeste grad satser på ungdom ved at de tar inn både utplasseringselever fra videregående skole og har to lærlinger, har de nå ansatt en meget erfaren kar i bilbransjen, nemlig Terje Morstad fra Gran. Både Rud og Åbråten er overbevist om at han vil tilføre Bilskaden Hadeland mye med sin inngående kjennskap til billakkering og karosserireparasjoner.

Bilskaden er ett av få verksteder som foretar småreparasjoner av bobiler, og for å gjøre seg mer tilgjengelig for kundene, har bedriften de siste årene hatt lørdagsåpent i sine lokaler på Jaren.

-Vi har alltid hatt fullt fokus på kompetanseheving, derfor blir de ansatte stadig kurset og dermed oppdatert på nyheter innen bransjen. Vi hviler ikke på laurbærene, men ser lyst på framtida! avslutter Lene Cicilie Rud og Arne Åbråten i den solide bedriften på Jaren.