Return to site

Frister kundene med luftig og lekker butikk

Tekst: Kari Isingrud

Butikken til Sport 1 Hadeland på Smietorget er nyoppusset og full av sesongens varer.  

 

Velkommen til nyoppusset butikk, ønsker Henriette Rise Herfindal, Raymond Nilsen, Trond Brunsæl og Karoline Kjensberg i Sport 1 Hadeland  

- Butikken har fått ny glassfasade og inngang, og alt interiør er byttet ut eller pusset opp. Det er lagt vekt på at varene skal være lette å finne og vises godt. Kundene kommer med tilbakemeldinger om at det er luftig og oversiktlig – og det er vi helt enige i sier, butikksjef Henriette Rise Herfindal. Siden vi rev en vegg i lokalet ble det mindre kriker og kroker – det er lettere for oss å se kundene i hele butikken nå. Kassapunktet er flyttet og vi opplever at det er enklere å gi kunden oppmerksomhet når man kommer inn, selv om vi er opptatt med andre i kassa. Vi har fått nytt stort verksted, hvor vi også holder på med trykking av klubbklær til de lokale idrettslagene på bygda. Vi har også investert i overvåkningskamera og alarmer.  

Henriette kan fortelle at vareutvalget er tilpasset nærmiljøet og de aktivitetene det har å by på. Vi må også rette oss mot alle hyttekunder på Lygna. 

Hun vil også fremheve sine ansatte. De har god kompetanse og solid erfaring både fra sportsbransjen og fra idrett. Vi får god informasjon fra leverandørene om produktene vi selger, samt at vi har en egen «Sport 1 skole» hvor det ligger kurs og masse informasjon om produktene. Henriette har akkurat ansatt en ny mann i 70% stilling og 2 ekstrahjelper. Til sammen er de 10 ansatte inkludert Henriette.  

- Det skal være folk med god kompetanse på jobb hele tiden, men man blir aldri utlært i dette yrket da det hele tiden kommer nye ting på markedet og behovene endrer seg. Nettopp derfor er sport moro å jobbe med! Folk skal være sikre på at de får den hjelpen de trenger. Det er kundene vi lever av, og vi er opptatt av å yte god service, sier hun.  

Bevisste og velinformerte kunder 

Henriette har merket seg endringer i kundenes handlemønster.De har ofte orientert seg om produkter og priser på nett, og kommer godt forberedt til butikken.  

- Det er så lett å skaffe informasjon i dag, og desto viktigere er det at vi, som står i den lokale butikken, vet hva vi snakker omog kan yte det lille ekstra. Vi merker at kunden stiller nye krav til oss, men det gjør det også enklere å få i gang en produktprat samt dele egne erfaringer fra forskjellige produkter. Vi er oppriktig interessert i kundene våre og vi liker å holde en lett tone med dem som ønsker det. Det er viktig å by på seg selv og strebe etter å gjøre kunden fornøyd. Vil man ha nærbutikkene må disse benyttes, sier hun  

- Vi vil ønske gamle og nye kunder velkommen til vår nyoppussede butikk! Vi håper dere liker den like godt som oss, avslutter butikksjef Henriette 

All Posts
×

Almost done…

We just sent you an email. Please click the link in the email to confirm your subscription!

OK