Gå tilbake til nettstedet

GRANSTUNET JUBILERER ÅRET TIL ENDE!

Tekst: Anne Lise Skjaker

De som har levd en stund, husker kanskje tilbake til høsten 1994, da Granstunet for første gang åpnet dørene. Flaggene i Storgata var heist, ordføreren holdt hilsningstale og kundene sto i kø utenfor inngangen! Det manglet heller ikke kritiske røster som dømte et nytt innendørssenter i Gran nord og ned. Men 25 års drift har vist at senteret har livets rett, og senterleder Tor Ole Karlsen lover at dette skal feires opptil flere ganger dette året!

broken image

-Grunnen til at det har gått så bra, er nok at den enkelte butikkdriver har evnet å tilpasse både vareutvalg og aktiviteter til de stadig skiftende tider og trender, sier senterleder Karlsen, som nå inviterer til første jubileumsfeiring fra torsdag 25. til lørdag 27. april. Da er det mote- og trenddager i senteret, med moteshow, aktiviteter, bli-ny-dag og mye annet, se eget program nedenfor.

broken image

-Hele senteret gleder seg og er i jubileumshumør, og våre fellesarealer vil i tida framover gjennomgå en fornyelse, med bl.a. utskifting av benker og blomsterkasser, fornyelse av golv m.m. Våre spisesteder vil bli pusset opp i løpet av våren/sommeren, og Kaffebaren er allerede ferdig med sin oppgradering, forteller Karlsen, som kan glede seg over jevnt gode resultater i senterets butikker.

-Det er viktig å fylle rollen som en god sosial møteplass for våre kunder, og vi vektlegger å være oppdatert og fleksible i forhold til de som frekventerer senteret i forbindelse med innkjøp eller andre tjenesterelaterte anliggender. Vi er klar over at netthandelen de siste årene har gått til angrep på handel i butikk, derfor må vi gjøre vårt til å skape et fortrinn for de som handler i senteret. Det kan vi best gjøre ved at de som står bak disken har god kompetanse innenfor sitt varespekter og er en rådgiver for kunden. Kanskje vi i framtida vil oppleve at butikkansattes funksjon blir å være en såkalt «personal shopper», som følger kundene rundt på innkjøp og gir innspill om hva som passer vedkommende best? undrer Tor Ole Karlsen.

På den andre siden håper senterlederen at kundene ser sammenhengen mellom butikkenes eksistens og at lokalbefolkningen faktisk benytter dem. - Lokalt kremmerskap er avhengig av kundene, sier senterlederen.

-Vi ønsker alle hjertelig velkommen til feiring hos oss, og vi håper du finner noe på programmet som gjør at du har lyst til å komme innom Granstunet! sier Tor Ole Karlsen.