Gå tilbake til nettstedet

HAUGEN REGNSKAP TILPASSER SEG KUNDENE

Tekst og foto: Anne Lise Skjaker

Daglig leder Nils Guttorm Haugen i Haugen Regnskap i Storgata (bildet) forteller om en hverdag som blir stadig mer elektronifisert og automatisert. – Vi prøver å være i forkant av utviklingen, som stadig går fortere, forteller Haugen til GranToppen.

broken image

-Vi synes imidlertid det er viktig å være fleksible i forhold til hva kunden ønsker. Dersom noen fortsatt vil ha papirbilag, får de det. Andre ønsker å benytte automatiserte regnskapstjenester, og utviklingen går helt klart i den retningen, sier regnskapsføreren, som har en stabil medarbeiderstab som teller sju regnskapsførere og ei kontordame. Disse blir jevnlig kurset innenfor faget, slik at de til enhver tid er oppdaterte på lover og regler. I tillegg er det en egen person som har ansvar for det systemtekniske og som stort sett tar i bruk nyheter som systemleverandøren kommer med til enhver tid.

Også kundemassen er stabil, forteller Haugen. Noe «naturlig avgang» er det, mens nye kommer til. Det er stor bredde i kunde- og bransjeregisteret, fra store selskaper til enkeltpersonforetak.

Firmaet hadde før jul varslet kontroll fra Regnskap Norge, regnskapsbransjens egen bransjeorganisasjon. De foretar kontroller hos de enkelte regnskapsførere minimum hvert 7. år.

- Rapporten mottok vi nå på seinvinteren, og der står det svart på hvitt at hos oss var alt i skjønneste orden, sier en fornøyd daglig leder, som sammen med sine ansatte tallknusere gjerne tar imot deg for en prat om du er på leit etter faglig hjelp til regnskapet!