Varig Hadeland Forsikring blir sterkere og mer lokal
Tekst: Gran Handel og Håndverk Foto: Fotograf BT stokke AS
-Den lokale brannkassa, tidligere Hadeland Brannkasse, satser videre og vil i det nye samarbeidet med Frende bli et tydeligere og større forsikringsselskap lokalt sier adm. dir. Jakob Ruud.
-Vi fortsetter vårt arbeid med å kontakte våre kunder i forbindelse med endringen. Vi ønsker å understreke at kundene er like godt forsikret i perioden frem til vi tar kontakt. Vi er glade for responsen vi har hatt hittil i år med svært mange kunder som ønsker å være med oss videre. Blant tilbakemeldingene vi får er det noen som går igjen – folk ønsker å ha en fast kontaktperson, setter pris på det vi bidrar med lokalt og setter pris på å ha et kontor de kan komme innom ved behov» sier Ruud.
Hvorfor valgte Varig Hadeland Forsikring Frende som ny samarbeidspartner?
-Vi hadde mange grunner til dette og her er de viktigste:
- Vi ønsker å bestå som lokalt forsikringsselskap med lokale rådgivere og høy servicegrad.
- Vi ønsker å fortsette med aktiv skadeforebygging for våre kunder og alle som bor på Hadeland.
- Vi ønsker å være en støtte i vårt lokalsamfunn gjennom Varigfondet og sponsoravtaler.
- Vi er eiere i Frende og har helt annen innflytelse i dette samarbeidet enn hva vi hadde tidligere. Frende eies av solide brannkasser og sparebanker med samme lokale strategi som oss.
- Vi har valgt Frende også fordi de er kåret til det beste selskapet innen skadeoppgjør de siste tre årene.
Vi handler lokalt – og helst av våre egne kunder
-Å være en del av lokalsamfunnet handler også om å bidra til vekst og utvikling. Vår støtte til næringsutvikling i Hadelandshagen og medlemskap i Gran Handel – og Håndverk, er en naturlig del av vår tilstedeværelse.
-Vi gjør alle våre innkjøp lokalt og helst av egne kunder, smiler Ruud.
Nytt bidrag til vårt lokale brannvesen
-Vi ser nytten av vårt skadeforebyggende arbeid på Hadeland. Lunner- Gran brann og redning fikk i 2015 et skumslukkesystem til sin nye brannbil. Vi vet at dette bidraget har reddet verdier for flere titalls millioner de siste 5 årene. Da brannsjefen søkte om nytt system til sin neste brannbil var det enkelt for styret å vedta dette. Den nye brannbilen vil trygge Hadelendinger fra 2022.
Lokal service, rådgivning og tilgjengelighet
-Som kunde hos oss har du alle forsikringer på ett sted. All kundeservice får du hos oss i Varig Hadeland Forsikring. Hos rådgivere du kjenner, som kjenner behovet ditt og historien din. Vi er tilgjengelige på kontoret og på telefon fra 8-16 hver dag og satser på å være enkle å få tak i.
-Når de fleste i vår bransje styrer kundene mot nettløsninger og sentrale kundesentre blir vår posisjon som det mest tilgjengelige lokale selskapet enklere å ivareta, avslutter Jakob Ruud.