Gå tilbake til nettstedet

Varig Hadeland Forsikring, kjerringa mot strømmen?

Tekst Marit B Skoglund Foto: Fotograf B.T. Stokke AS/Varig Hadeland Forsikring

Varig Hadeland Forsikring gjør motsatt av de fleste andre forsikringsselskaper og satser fortsatt på lokal tilstedeværelse. Fra nyttår skifter de fra en stor og digital samarbeidspartner, til det mindre selskapet Frende, som deler deres strategi om lokal drift. De går også inn på eiersiden. Varig Hadeland Forsikring anser dette valget som avgjørende for å bestå som lokalt og selvstendig forsikringsselskap.

broken image

Inger Knoph Tingelstad til venstre og Hanne Thoen gleder seg til nytt og spennende samarbeid med Frende

Varig Hadeland Forsikring har hatt et godt samarbeid med Gjensidige i mange tiår. De siste årene har imidlertid strategien til de to selskapene blitt mer og mer ulik. Som Norges største forsikringsselskap satser Gjensidige på digitalisering, større markeder og har avviklet svært mange av egne lokalkontorer og samtlige agenturer. Varig Hadeland Forsikring skal også ha gode digitale løsninger, men med en ny samarbeidspartner som deler deres strategi om lokal tilhørighet. I den nye avtalen fortsetter de å jobbe slik de alltid har gjort, med lokalt eierskap, personlig rådgivning og nærhet til kundene.

Frende, ny samarbeidspartner

Frende er Varig Hadeland Forsikring sin nye samarbeidspartner. I det nye samarbeidet vil Varig Hadeland Forsikring, Varig Orkla Forsikring og Varig Forsikring Nordmøre og Romsdal gå inn på eiersiden i Frende, som i dag er eid av 15 solid sparebanker i Norge.

165 år på Hadeland

Varig Hadeland Forsikring, tidligere Hadeland Brannkasse, har en lang historie å ta vare på. De har vært etablert på Hadeland som lokalt forsikringsselskap i hele 165 år. Inger Knoph Tingelstad har jobbet i Varig Hadeland Forsikring i 28 år. – Det er klart man har hjerte for arbeidsplassen og føler ansvar for å ta vare på kundene som har vært med oss i mange år, sier hun. - Vi er stolte av at det er 140 eiendommer på Hadeland som har vært forsikret sammenhengende hos oss i alle de 165 årene vi har eksistert, legger hun også til.

broken image

Varig Hadeland Forsikring på veg mot ny samarbeidsavtale.

Personlig service og kunden i fokus

Mange i denne bransjen velger å ha begrensede åpningstider. - Men her er døra åpen hele dagen og det er bare å stikke innom, sier Hanne Thoen hos Varig Hadeland Forsikring.
Inger og Hanne ser at folk flest synes forsikring kan være komplisert og at det er godt å ha en fast person de kan snakke med og forholde seg til. Det er spesielt viktig når kunder opplever store skader og trenger hjelp og oppfølging i forbindelse med dette. Det er kanskje akkurat da man setter ekstra pris på å ha en personlig rådgiver som tar litt ekstra vare på deg

Samme stab

Varig Hadeland forsikring fortsetter som før etter nyttår, med de samme ansatte og på samme sted som tidligere. I tillegg blir det nyansettelser i løpet av året, kan Inger og Hanne fortelle. Sammen med Frende skal de utvikle gode løsninger, slik at både privatkunden, landbrukskunden og næringslivskunden blir godt ivaretatt. – Dette er avgjørende for oss, når vi nå velger ny samarbeidspartner forteller Hanne.

Skadeforebygging og Varigfondet                                                                                                 

Varig Hadeland Forsikring vil også fortsette å bidra til skadeforebyggende tiltak hos kundene, støtte det lokale brannvesenet, og være en aktiv bidragsyter til lokalsamfunnet gjennom Varigfondet. Varigfondet gir bidrag til lokalsamfunnet gjennom avkastningen av kapitalen selskapet har bygget opp gjennom mange år. Som lokalt forsikringsselskap, eid av kundene er de opptatt av å gi tilbake til lokalsamfunnet, slik at Hadeland skal være et trygt og godt sted å bo.

broken image